A TMUNK bejelentés a NAV részére történő adatszolgáltatás a kölcsönzötti munkavállalók bejelentéséről. NEXON4-es vonatkozásban ez azt jelenti, hogy az N15 - Kölcsönzött munkavállalókra vonatkozóan lehet elkészíteni a bejelentéseket.
A funkció használatba vételéhez, hogy a rendszer helyesen értékelje ki, hogy melyik dolgozót szükséges bejelenteni és arról milyen bejelentést kell készíteni, egy teljes állományra történő bejelentés készítése szükséges. Erre azért is van szükség, hiszen korábban valahogy már ezek a dolgozók be kellett jelentve lenniük. Az abból készült letölthető XML-t és excelt nem szükséges megtartani. A NAV felé pedig nem szabad bejelenteni - úgyis hibaüzenettel visszaadná a feldolgozáskor.
Ez lesz a rendszer alap kiinduló állapota. Innentől kezdve amennyiben történik a kölcsönzött dolgozóknál változás, akkor azokat már be kell jelenteni a NAV felé.
Fontos, hogy valamennyi kölcsönzött dolgozónak a Kölcsönbe adó cég adata a HR kapcsolatában ki legyen töltve. Akinek nincs, a rendszer nem fogja felgyűjteni. Továbbá, a kölcsönbe adó cég szótárparaméterében ki kell legyen töltve az adott cég adószáma kötőjelek nélkül!
Az az ügyintéző képes a funkciót használni, amelyik rendelkezik az ehhez szükséges jogosultsághoz. A felületen két lehetősége van.
- Csak lista alapon kéri le a teljes állományt, amivel megnézi, hogy ha készíteni szeretne bejelentést, akkor kik kerülnének bele.
- XML-lel együtt kívánja. Ez annyiban tér el, hogy a rendszer a készült Excel és XML kimenetei fájlokat elmenti és a Bejelentések áttekintése menüpontban meg is lehet tekinteni, le lehet tölteni.
A rendszer ellenőrzi, hogy a kiválasztott HR kapcsolatokra vonatkozóan készülne-e eredmény - excel és/vagy XML - és amennyiben nem, akkor arra felhívja a figyelmet, miután a felhasználó elindítja a folyamatot, hogy nincs kit bejelenteni.
Ha van bejelenteni való dolgozó, akkor a funkció végeredménye, hogy elkészül egy excel, amit ellenőrizhet a felhasználó, hogy kik vannak benne a bejelentésben. Egy másik eredmény fájl is készül a folyamat során - a technikai XML, amit a NAV alkalmazásába kell betölteni, amihez ügyfélkapu vagy cégkapu kapcsolat szükséges.
A bejelentést a NAV alkalmazásában, az ÁNYK-ban lehet elvégezni.
Az, hogy a dolgozót milyen módon kell bejelenteni, a program kalkulálja ki - új bejelentés, változás és törlés.
A HR kapcsolat keresőben a kilépettek és inaktívak automatikusan lelistázódnak. Csak a kölcsönzött munkavállalókat lehet továbbszűrni.
A rendszer ellenőrzi, hogy az a felhasználó, aki a műveletet hajtja végre, tartozik-e hozzá személy - azaz a cégnél dolgozik-e vagy sem. Ha tartozik hozzá, akkor a bejelentés TMUNK nyomtatvány főlapon lévő értesítendő ügyintéző elérhetőségének a felhasználó hivatali mobil, annak hiányában hivatali telefon adatát adja meg a rendszer automatikusan.
Amennyiben nem a cégnél dolgozik az ügyintéző, akkor nincs is hozzárendelt személye a felhasználójához. Ebben az esetben egy telefonszám beírására alkalmas rubrika jelenik meg a bejelentő képernyőn. Annak a mezőnek a kitöltését a rendszer elmenti, amikor készít az ügyintéző egy bejelentést. Így később ugyanannak az ügyintézőnek már nem kell többször beírnia a telefonszámot.
A bejelentésben kezelni kell az új-, a változás- és a törlő bejelentést. A rendszer kiszámolja, hogy az egyes esetekben milyen és hány típusú bejelentést szükséges elvégezni egy-egy dolgozóra vonatkozóan - természetesen akik kijelölésre kerültek. Így könnyedén elképzelhető, hogy egy bejelentési folyamatban egy dolgozóról 2 vagy akár 3 lap is készül.
Elképzelhető olyan eset, hogy felvételre kerül egy kölcsönzött munkavállaló, de mégsem lesz kölcsönözve. Ha az ügyvitel gyorsan végezte a feladatát, akkor még az új bejelentés is elkészülhetett a kölcsönbe vett dolgozóra vonatkozóan. Ebben az esetben a jogviszony vége dátumát be kell állítani a jogviszony kezdetre, valamint a kilépés módjának be kell állítani azt az értéket, ami a létre nem jött jogviszonyt jelenti. Ebben az esetben a rendszer egy törlő bejelentést fog készíteni a dolgozóról.
Amennyiben még nem készült új bejelentés a dolgozóról, de igaz, hogy nem jött létre a jogviszony, akkor adatrögzítés szempontjából ugyanúgy kell eljárni, mint fent volt említve. Ebben az esetben a rendszer figyelmen kívül fogja hagyni a dolgozót.
Amennyiben a dolgozóról már készült törlő bejelentés, utána már nem fog a rendszer további bejelentést készíteni az adott HR kapcsolatról, bármilyen adatmódosítás is történik a HR kapcsolaton.
Amennyiben nem helyes adóazonosító jellel lett a dolgozó bejelentve, akkor azt manuálisan szükséges kezelni. Ez azt jelenti, hogy nem a NEXON rendszeréből, hanem egyenesen az ÁNYK-ban kell kézzel egy nyomtatványt kitölteni. A NAV rendszerében az adóazonosító jel egy személyes egyedi kulcsot képez. Először törlő bejelentést kell készíteni a személy eredeti adataival és helytelen adóazonosítójával, s egy másik lapon ugyanabban a bejelentésben a jó adóazonosító jellel.
Ezt követően módosítani szükséges az adóazonosító jelet a NEXON rendszerében. Erről viszont nem fog a rendszer új bejelentést készíteni, mivel a személynél már ott lesz, hogy rá vonatkozóan megtörtént az új bejelentés korábban.